Dat ik van make-up houd, betekent niet dat ik mezelf haat!

Hoihoi,

iedereen die mijn blog leest weet dat ik van make-up houd. Als je nieuw bent dan weet je het nu. (Welkom, by the way!) Heel veel mensen denken dat je onzeker bent als je van make-up houdt. Ik heb nieuws voor je. Dit is niet zo. Tuurlijk ook ik ben onzeker, maar dat is geen reden om van make-up te houden.

Ik hoor de laatste tijd weer zo vaak:  we moeten make-up verbieden, ook zonder make-up ben je mooi, je hoeft jezelf niet achter make-up te verbergen, make-uploze dagen moeten verplicht worden en laten we accijnzen op make-up doen. Deze uitspraken doen mij haast pijn, vooral als ze op de persoon gericht zijn.

Make-up dragen is een hobby, net als gamen, series kijken en koken. Het is heus niet zo dat mensen die veel tijd aan hun uiterlijk besteden onzeker zijn of zichzelf haten. Het is ook niet zo dat mensen die make-up gebruiken zich verschuilen achter een masker. Ook is het niet dat mensen die make-up dragen nooit make-uploos zijn. Begrijp me niet verkeerd, er bestaan genoeg mensen die wel aan dit stereotype voldoen, die echt onzeker zijn, zichzelf haten, zichzelf verbergen en nooit zonder make-up zich aan anderen laten zien, maar lang niet alle make-up gebruikers.

Persoonlijk gebruik ik make-up om slechte punten te camoufleren en goede punten te accentueren. Je zult mijn waarschijnlijk wel eens zien met een puistje wat niet goed weggewerkt is, maar daarentegen zal je mij nooit zien met een zeer dekkende foundation. dat is fake en dat voelt niet goed. Make-up is een aanvulling en geen heel nieuw gezicht. Ik hou het naturel, en met mij velen. Make-up is een manier van jezelf zijn, en dat laten zien aan de wereld.

Ook ik ben wel eens onzeker, net als elke vrouw, maar het wordt echt niet beter als je iemand hoort zeggen dat je zonder ook wel mooi bent. Net alsof je met mooier bent. Of dat make-up verboden moet worden. Stel je voor dat jou hobby verboden wordt.  Daar groeit je zelfvertrouwen toch niet van.

Laat iedereen zichzelf zijn, of dat nou met of zonder make-up is, want een klein beetje jezelf verbeteren doen we toch allemaal?

 

Een gedachte over “Dat ik van make-up houd, betekent niet dat ik mezelf haat!

Plaats een reactie